جوش صورت را در خانه درمان کنید + بهترین روش های رفع جوش و آکنه و آکنه صورت

درمان فوری جوش صورت برای همیشه

آکنه چیست؟ درمان فوری جوش صورت در خانه

آیا از بیدار شدن با صورت پر از جوش خسته شده‌اید؟ آکنه می تواند یک تجربه نا امید کننده و از بین برنده اعتماد به نفس باشد، به خصوص برای جوانانی که تازه شروع به عبور از فراز و نشیب‌های رشد کرده‌اند.

اما جای نگرانی نیست! بسیاری از درمان‌های خانگی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا پوستی شفاف‌تر و سالم‌تر داشته باشید، بدون اینکه آسیبی به سلامتی خود وارد کنید یا از درمان‌های شیمیایی نا امید کننده استفاده کنید.

از اسموتی‌های سبز گرفته تا صابون زغال، این راه‌های درمان خلاقانه، مطمئنا شما را به بهترین شکل برای داشتن یک پوست درخشان هدایت می‌کنند. بنابراین، آن کرم گران قیمت آکنه را کنار بگذارید و در سفری با مجله پزشکی سلامتیک به ما بپیوندید تا قدرت درمان‌های طبیعی برای آکنه را کشف کنید. پوست شما سپاسگزارتان خواهد بود!

آکنه چیست و چگونه به وجود میاید؟

آکنه یکی از انواع بیماری پوستی است که نشانه‌های بارز آن جوش‌های سفید، سیاه و قرمز روی پوست هستند و بیشتر در صورت دیده می‌شود. اما در بعضی از افراد ممکن است تجمع این جوش ها بر روی پوست پشت آنها بیشتر باشد.

این تجمع چربی در پوست، هنگامی رخ می‌دهد که حفره‌هایی که محل رشد موهای روی پوست هستند با چربی و سلول‌های مرده مسدود می‌شوند و این اتفاق منجر به جوش درآوردن می‌شود.

اما بهتر است بدانید که عواملی مانند تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، داروها و محصولات غذایی چرب می‌توانند تولید آکنه را تشدید کنند و به تعداد این نقطه‌های حساس روی پوست اضافه می‌شود.

جای نگرانی نیست، زیرا با رعایت یک روش مراقبتی مناسب، عادات سالم غذایی و جلوگیری از استفاده از محصولاتی که پوست را تحریک می‌کنند، آکنه می‌تواند درمان شود.

اگر از وجود آکنه در صورت خود رنج می‌برید، بدانید که راه‌های متفاوتی برای جلوگیری از آکنه وجود دارد. با مراقبت از پوست و درمان مناسب، می‌توانید پوستی سالم و روشن داشته باشید.

آکنه را با درمان خانگی از بین ببرید

از بین بردن جوش و آکنه برای همیشه, قاتل جوش صورت

اجازه ندهید که آکنه درخشش صورت شما را کمرنگ کند! با راه‌های درمان خانگی مناسب، میتوانید زیبایی چهره خود را نمایان کنید و احساس لطافت و شادابی را به پوست خود برگردانید و همچنین، دیگر نباید به خاطر وجود آکنه در صورت، اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

نیازی به استرس نیست، زیرا با یک سری کارهای ساده مانند تمیز و هیدراته نگه داشتن پوست و ترکیب داروهای طبیعی مانند روغن درخت چای یا عسل می توانید معجزه را روی صورت خود ببینید و با خیال راحت از پوستی بدون آکنه و جوش لذت ببرید.

به یاد داشته باشید، نوع پوست هر فردی متفاوت است، بنابراین ممکن است برای یافتن راه‌ حل مناسب، کمی آزمون و خطا انجام دهید و این حرکت ممکن است طول بکشد، اما با صبر و پشتکار، می توانید پوستی شفاف‌تر و سالم‌تر داشته باشید. در ادامه بهترین و موثر ترین راه‌های ساده برای درمان خانگی آکنه را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- درمان آکنه با  زردچوبه: با جوش صورت مبارزه کنید

یکی از راه‌های مبارزه با آکنه‌های روی صورت، استفاده از زردچوبه است. از آن جایی که زردچوبه خاصیت ضد التهاب دارد، برای رفع آکنه بسیار عالی عمل کرده و قرمزی روی پوست را از بین می‌برد.

ابتدا یک مقدار عسل و زردچوبه را مخلوط کنید و سپس، به خوبی هم بزنید تا یک حالت خمیری ایجاد شود. در ادامه روی جوش یا آکنه‌های خود قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را پاک کنید. این یک راهکار طبیعی برای از بین بردن آکنه است.

۲- سفیده تخم مرغ برای تقویت پوست صورت

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که می توانند به سفت شدن، تقویت و مرطوب کردن پوست شما کمک کند. مقداری سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت بماند.

در ادامه به خوبی تمام سفیده تخم مرغ را از صورت پاک کنید. تا جای امکان چند بار در هفته این کار را انجام دهید تا به خوبی و به روش طبیعی پوست صورت شما تقویت شده و سلول‌های مرده آن از بین بروند.

۳- چای سبز با خاصیت آنتی اکسیدان

یکی دیگر از روش‌های جذاب و طبیعی مراقبتی پوست برای جلوگیری از بروز آکنه استفاده از چای سبز است. یک فنجان چای سبز دم کنید و بگذارید خنک شود. با استفاده از یک تکه پنبه به صورت خود بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد. میتوانید چند بار در هفته این کار را انجام دهید. ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس از چای سبز استفاده کنید و بعد از مدت زمان گفته شده، دوباره صورت خود را بشویید.

۴- ماست برای لایه برداری پوست صورت

 ماست حاوی اسید لاکتیک است که می تواند به لایه برداری پوست کمک کند و قرمزی دلخراش جوش صورت را کاهش دهد. ماست ساده را به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید.

این کار به خنک شدن پوست نیز کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین ماست به عنوان یک لایه بردار قوی و ضد قارچ شناخته می‌شود و سرشار از انواع ویتامین‌های متنوع برای پوست صورت است.

۵- سرکه سیب برای ریشه کن کردن آکنه

سرکه سیب برای جوانسازی پوست معجزه می‌کند. یک کاسه را آماده کرده و به مقدار یکسان، سرکه سیب و آب را به خوبی در آن مخلوط کنید، سپس گوش پاک کن را به سرکه آغشته کرده و  روی نواحی دارای جوش صورت خود بمالید.

اجازه دهید تا حدود ۵ دقیقه روی پوست استراحت کند. سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی بسیار قوی است و می تواند به تعادل pH پوست شما کمک کند. این روش برای از بین بردن آکنه بسیار کاربردی است.

۶- درمان آکنه و جای جوش با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای ریشه کن کردن آکنه معجزه می‌کند. به راحتی میتوانید آلوئه ورا تازه را خریداری کرده یا از ژل آن استفاده نمایید. یک مقدار آلوئه‌ورا روی نواحی دارای التهاب و جوش خود بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید.

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است که می تواند به کاهش جوش صورت کمک کند. همچنین با استفاده هر روزه و روتین از آلوئه ورا، خودتان متوجه تغییرات اساسی در جوانسازی و شفافیت پوست صورت خود می‌شوید.

۷- ماسک معجزه کننده عسل و دارچین

یکی دیگر از روش‌های طبیعی و مرافبتی از پوست صورت استفاده از ماسک عسل و دارچین است. برای بهره بردن از خواص این ماسک یک مقدار مناسب عسل و پودر دارچین را درون یک کاسه مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.

در ادامه این خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت و نواحی دارای آکنه و قرمزی جوش بماند و سپس بشویید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند به مرطوب کردن پوست شما کمک کند، در حالی که دارچین دارای خواص ضد میکروبی است.

۸-  با صابون زغال فعال پوست خود را تمیز کرده و آلودگی ها را از بین ببرید

زغال فعال یک ماده طبیعی است که می تواند به حذف ناخالصی‌ها و چربی اضافی پوست شما کمک کند. استفاده از صابون زغال  میتواند به پاکسازی پوست شما، بدون از بین بردن چربی طبیعی آن کمک کند.

بهتر است به این نکته مهم توجه داشته باشید که این صابون، چربی‌های ضروری روی پوست را از بین نمی‌برد. و میتوانید با خیال راحت و بدون احساس خشکی در پوست صورت خود، از شادابی و سفید شدن آن لذت ببرید.

۹- رایحه درمانی برای از بین بردن آکنه 

رایحه درمانی یا آروما تراپی برای از بین بردن جوش صورت

یکی دیگر از راه‌های داشتن یک پوست سالم و بدور از هرگونه آکنه و جوش این است که فضایی که در آن قرار دارید را با رایحه‌های طبیعی و با خاصیت فراوان، از الودگی پاک کرده تا تاثیرات بسیار خوبی روی پوست خود دریافت کنید.

روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس، درخت چای و نعناع دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی طبیعی هستند که می‌توانند به تسکین و التیام پوست شما کمک کنند. سعی کنید چند قطره به آب حمام خود اضافه کنید یا آنها را در اتاق خود پخش کنید تا یک تجربه آرامش بخش و درمانی داشته باشید.

۱۰- برای از بین بردن جوش رژیم غذایی خود را از اسموتی های سبز پر کنید

از آن جایی که گرمای بدن بر ایجاد آکنه و جوش و هر نوع التهاب تاثیر دارد، پس بهتر است خودتان را به یک اسموتی سبز و سرشار ویتامین و مواد مغذی مهمان کنید تا هم بدنتان خنک شود و هم تاثیرات مثبت این اسموتی را در جوانسازی پوست خود ببینید.

اسموتی‌های سبز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به خوبی پوست را سالم و شاداب نگه میدارند. سعی کنید اسفناج، کلم پیچ، خیار و سیب را برای یک نوشیدنی خوشمزه و غنی از مواد مغذی ترکیب کنید که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی پوست کمک کند.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، برای شما راه‌های درمان خانگی از بین بردن آکنه را توضیج دادیم. با استفاده از این درمان‌های خانگی نوآورانه، می‌توانید روتین مبارزه با آکنه خود را به سطح بالاتری ببرید و پوستی شفاف‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

فراموش نکنید که پوست هر کس متفاوت است، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا درمان مناسب برای شما پیدا شود. اما با صبر و پشتکار، انجام هر روزه آنچه که برای پوست شما مناسب است می توانید آکنه، جوش، قرمزی و التهاب ناشی از جای جوش خود را کنترل کنید و شادابی و لطافت را به پوست خود هدیه دهید.

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید