جدید ترین روش های مراقبت از پوست

بایدها و نبایدها درباره زیبایی پوست صورت

بهترین راه های مراقبت از پوست روزانه, بهترین محصولات پاکسازی پوست

پوست ما فقط یک لایه محافظ نیست، بلکه بازتابی از سلامت و تندرستی کلی ماست. به همین دلیل مهم است که از آن به خوبی مراقبت کنید. اما با وجود روش‌ها و محصولات مراقبت از پوست بسیار زیاد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می‌تواند بسیار دشوار باشد.

چه با آکنه، چین و چروک، خشکی یا سایر نگرانی‌های پوستی سر و کار دارید، روش‌های موثری برای دستیابی به پوستی سالم و درخشان وجود دارد.

در این مقاله از سلامتیک، برخی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، از جدیدترین روش‌های مراقبت پوستی پیشرفته را بررسی می‌کنیم. نکات مهم پاکسازی، مرطوب‌کردن و محافظت در برابر آفتاب و همچنین تکنیک‌هایی برای مقابله با مشکلات خاص پوست را یاد خواهید گرفت.

بهترین راه های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید پوستی شاداب و درحشان داشته باشید و همچنین انجام این اعمال است که باعث می‌شود پوستتان دیرتر پیر شود و زیبایی خود را برا مدت زمان طولانی حفظ کند.

بسته به نوع پوست، نگرانی‌ها، اهداف و ترجیحات شما، راه‌های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد. با این حال، برخی از اصول کلی وجود دارد که برای همه اعمال می‌شود.

از شوینده مناسب استفاده کنید

برای داشتن یک پوست سالم و زیبا، دو بار در روز پوست خود را با یک شوینده ملایم و متناسب با نوع پوست خود تمیز کنید. از محصولات بی کیفیت یا خشک کننده‌ای که می توانند چربی و رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرند، خودداری کنید. از آب ولرم استفاده کنید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

پوست خود را لایه برداری کنید

یک یا دو بار در هفته پوست خود را با یک اسکراب ملایم، لایه بردار یا ماسکی که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد، منافذ پوست را باز کند و بافت و رنگ پوست را بهبود بخشد، لایه برداری کنید.

همچنین برای خفظ سلامت پوست، از لایه برداری بیش از حد یا استفاده از محصولاتی که می‌تواند باعث تحریک یا آسیب به سد پوستی شما شود، خودداری کنید.

پوست را مرطوب نگه دارید

روزانه پوست خود را با کرم، لوسیون یا سرم مرطوب کنید که می‌تواند پوست شما را آبرسانی، تغذیه و محافظت کند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین، نیاسینامید، آنتی اکسیدان‌ها و پپتیدها هستند.

کرم ضد آفتاب بزنید

پوست خود را در برابر نور خورشید با یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع که دارای حداقل SPF 30 است محافظت کنید. آن را هر روز حتی در روزهای ابری یا بارانی استفاده کنید.

اگر زیاد عرق می‌کنید یا اهل شنا کردن هستید، ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یا بیشتر تمدید کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، زمانی که اشعه ماوراء بنفش‌ خیلی قوی است، خودداری کنید.

همچنین بهتر است هنگام بیرون رفتن از منزل از کلاه، عینک آفتابی و لباس محافظ استفاده کنید تا از آسیب های جبران ناپذیر به پوست خود جلوگیری کنید.

بهترین روش مراقبت روزانه از پوست

روش های مراقبت از پوست روزانه

برنامه روزانه مراقبت از پوست شما باید از چهار مرحله اساسی تشکیل شود: پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده و محافظت. بسته به نیاز و ترجیحات خود می‌توانید مراحل یا محصولات دیگر نیز اضافه کنید.

۱- پاکسازی

پاکسازی پوست اولین مرحله از مراقبت روزانه پوست شماست. کثیفی، چربی، آرایش و آلودگی‌ها را از سطح پوست شما پاک می‌کند و آن را برای مراحل بعدی آماده می‌کند. شما باید دو بار در روز پوست خود را تمیز کنید: صبح و شب.

پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است بخواهید از یک شوینده کف یا ژل استفاده کنید که می‌تواند سبوم و باکتری‌های اضافی را بدون خشک کردن پوست شما از بین ببرد.

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، ممکن است بخواهید از کرم یا شوینده روغنی استفاده کنید که می‌تواند پوست شما را هیدراته و تسکین دهد بدون اینکه چربی طبیعی آن را از بین ببرد.

  • صورت خود را با آب ولرم خیس کنید و مقدار کمی پاک کننده را به نوک انگشتان خود یا یک پد پنبه‌ای بمالید.
  • پاک کننده را به آرامی روی صورت خود با حرکات دایره‌ای حدود ۳۰ ثانیه ماساژ دهید.
  • از مالیدن یا کشیدن بیش از حد پوست خودداری کنید.
  • در آخر هم پاک کننده را با آب ولرم بشویید و صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید

۲- تونینگ

تونینگ مرحله دوم مراقبت روزانه از پوست شماست. تعادل pH پوست شما را پس از پاکسازی باز می‌گرداند و آن را برای مراحل بعدی آماده می‌کند. همچنین هر گونه اثر پاک کننده یا آرایشی را که ممکن است باقی مانده باشد، از بین می‌برد.

بهتر است تونری را انتخاب کنید که با نوع پوست شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است بخواهید از یک تونر قابض استفاده کنید که می‌تواند منافذ را سفت کند و تولید چربی را بدون خشک کردن پوست شما کنترل کند.

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، بهتر است از یک تونر آبرسان استفاده کنید که می‌تواند رطوبت را جبران کند و پوست شما را بدون تحریک آن آرام کند.

  • مقدار کمی تونر را روی یک پد یا توپ پنبه ای بمالید.
  • تونر را به آرامی روی صورت خود بکشید و از ناحیه چشم دوری کنید.
  • اجازه دهید تونر به طور طبیعی خشک شود یا آن را به آرامی با نوک انگشتان خود لمس کنید.

۳- مرطوب کننده

مرطوب کردن، سومین مرحله از مراقبت روزانه پوست شماست. آبرسانی، تغذیه و محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی مانند خشکی، آلودگی و رادیکال‌های آزاد. همچنین به پوست شما کمک می‌کند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند.

در ابتدا بهتر است همانند موارد بالا، مرطوب کننده ای انتخاب کنید که برای پوستتان مناسب باشد. به عنوان مثال، برای پوست چرب، ممکن است بخواهید از یک مرطوب کننده سبک یا ژل استفاده کنید که می‌تواند پوست شما را هیدراته و متعادل کند، بدون اینکه منافذ را مسدود کرده یا باعث جوش شود.

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، ممکن است بخواهید از یک مرطوب کننده غنی یا کرم استفاده کنید که می‌تواند رطوبت را حفظ کند و مانع پوست شما را بدون ایجاد چربی یا سنگینی ترمیم کند.

  • مقداری از مرطوب کننده را به اندازه یک نخود به نوک انگشتان خود یا کاردک بزنید.
  • به آرامی مرطوب کننده را روی صورت خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید.
  • مرطوب کننده را با حرکات رو به بالا و بیرون روی صورت خود صاف کرده و پخش کنید تا کاملا جذب شود.

۴- محافظت کردن

محافظت چهارمین و آخرین مرحله از مراقبت روزانه از پوست شما است. از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش، آفتاب سوختگی، لکه های خورشیدی، چین و چروک و سرطان پوست محافظت می‌کند.

 همچنین میتواند مانع از دست دادن رطوبت و کلاژن پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید شود. این مرحله بسیار مهم است، مخصوصا اگر زمان زیادی را بیرون از خانه هستید.

ضد آفتابی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است بخواهید از ضد آفتاب معدنی یا فیزیکی استفاده کنید که می تواند اشعه ماوراء بنفش را بدون برجای گذاشتن گچ سفید یا ایجاد سوزش منعکس کند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، ممکن است بخواهید از یک ضد آفتاب شیمیایی یا ارگانیک استفاده کنید که می‌تواند اشعه ماوراء بنفش را بدون خشک کردن یا حساس کردن پوست شما جذب کند.

  • حداقل ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن، مقدار زیادی کرم ضد آفتاب را روی صورت، گردن و سایر مناطق در معرض آفتاب بمالید.
  • اگر زیاد عرق می‌کنید یا اهل شنا هستید، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یا بیشتر تمدید کنید. اگر قرار است با آب در تماس باشید از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

بهترین محصولات زیبایی مراقبت از پوست

انواع محصولات پاکسازی و زیبایی برای مراقبت از پوست صورت و بدن

شناخت هرچه بیشتر محصولات زیبایی مراقبتی پوستی به شما کمک می‌کند تا هر چه دقیقتر و باآگاهی بیشتری نسبت به خرید این محصولات اقدام کنید. این

پاک کننده ها

پاک کننده ها محصولاتی هستند که آلودگی، چربی، آرایش و ناخالصی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند. آنها بسته به نوع پوست و ترجیح می‌توانند بافت‌های مختلفی مانند کف کننده، ژل، کرم یا روغن داشته باشند.

تونر

تونرها محصولاتی هستند که پس از پاکسازی، تعادل PH پوست را بازیابی کرده و آن را برای مراحل بعدی آماده می‌کنند. بسته به نوع پوست و نگرانی شما، آنها می‌توانند عملکردهای مختلفی مانند قابض، آبرسان یا تسکین دهنده داشته باشند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده ها محصولاتی هستند که پوست را آبرسانی، تغذیه و از عوامل محیطی مانند خشکی، آلودگی و رادیکال‌های آزاد محافظت می کنند. بسته به نوع پوست و نیاز در انواع اشکال مختلفی مانند کرم، لوسیون یا سرم وجود دارند.

ضد آفتاب

ضد آفتاب ها محصولاتی هستند که از پوست در برابر اثرات مضر خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش، آفتاب سوختگی، لکه‌های خورشیدی، چین و چروک و سرطان پوست محافظت می‌کنند. بسته به نوع پوست ضد آفتاب می‌تواند انواع مختلفی مانند معدنی یا شیمیایی داشته باشند.

لایه بردار

لایه بردارها محصولاتی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست هستند، همچنین منافذ پوست را باز می‌کنند و بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشند. آنها بسته به نوع پوست و نگرانی می‌توانند روش‌های مختلفی مانند اسکراب، لایه برداری یا ماسک داشته باشند.

سرم ها

سرم ها محصولاتی هستند که دوزهای بالایی از مواد فعال را برای هدف قرار دادن مشکلات خاص یا بهبود سایر محصولات ارائه می‌دهند. آنها بسته به نوع پوست و هدف می‌توانند فواید مختلفی مانند آنتی اکسیدان، ضد پیری، روشن کننده یا آبرسانی داشته باشند.

کرم دور چشم

کرم های دور چشم می‌توانند ناحیه ظریف دور چشم را مرطوب، سفت و درخشان کنند. آنها می‌توانند به کاهش ظاهر سیاهی، پف، خطوط ریز و چین و چروک کمک کنند.

اینها برخی از دسته بندی های اساسی محصولاتی هستند که می توانند به شما در مراقبت از پوست خود کمک کنند. محصولات بیشتری وجود دارند که می‌توانند نیازها یا ترجیحات خاص را برطرف کنند، مانند پاک‌کننده‌های آرایش، روغن‌های صورت، درمان‌های لکه‌ای، بالم لب و موارد دیگر. شما می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست، دغدغه‌ها، اهداف و بودجه شما باشد.

سخن آخر

در یکی دیگر از مطالب سلامتیک، نحوه مراقبت از پوست و این که چرا پاکسازی و محافظت از پوست صورت بسیار مهم است را برای شما همراهان گرامی توضیح دادیم.

بهتر است بدانید که برای مراقبت از پوست میتوانید از محصولات مختلفی استفاده کنید که باید بر اساس نوع پوستتان آن ها را انتخاب و از آنها از بهترین مزیت این محصولات برای مراقبت و زیبایی از پوست زیبایی صورت و بدن خود بهره ببرید.

همچنین در این مطلب بهترین محصولات پوستی و مهم ترین آنها که برای مراقبت های روزانه و هفتگی پوست مهم است را معرفی کردیم تا بدانید که برای داشتن یک پوست سالم و بدون علائم پیری، باید از چه نوع محصولاتی استفاده کنید.

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید