آموزش آرایش ساده و جذاب دخترانه + معرفی بهترین لوازم آرایشی

چگونه ساده و جذاب آرایش کنیم؟

آموزش میکاپ ساده دخترانه، انتخاب بهترین لوازم ارایشی

آیا شماه دوست دارید آرایش را تجربه کنید اما کاملاً نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ یا شاید شما یک متخصص آرایش هستید که به دنبال ایده‌های تازه و ساده برای تغییر روال خود می‌گردید؟

در هر صورت، به آموزش‌ها و ترفندهای آرایش ساده دخترانه ما خوش آمدید، در این مقاله ما شما را از طریق برخی از آموزش‌های آرایش ساده راهنمایی می‌کنیم و نکات و ترفندهای مختلف را برای دستیابی به ظاهری بی‌عیب نقص و طبیعی به اشتراک می‌گذاریم.

چه در حال آماده شدن برای یک روز معمولی با دوستان باشید یا یک موقعیت خاص، آموزش‌ها و ترفندهای ما به شما کمک می‌کنند بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. پس کیف آرایش خود را بردارید و بیایید شروع کنیم!

آموزش آرایش ساده دخترانه

آرایش ساده باعث می‌شود تا جوانی و ظاهر زیبای شما حفظ شود. به هر حال، بهتر است بدانید که آرایش غلیظ سن را بیشتر نشان می‌دهد و همچنین باید زمان بیشتری در مقابل آینه برای آرایش کردن صرف کنید.

همچنین برای داشتن یک آرایش ساده و زیبا نیازی به لوازم آراشی زیادی ندارید و این قضیه به صرفه جویی و خرید‌های مقرون به صرفه به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با یک ارایش ساده دخترانه صورت خود را زیباتر نشان دهید و پوستی صاف و درخشان داشته باشید؛ در ادامه این راهنمایی‌ها را دنبال کنید:

مرحله ۱: پوست خود را برای آرایش آماده کنید

قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی، باید پوست خود را با پاک کنند‌ های متناسب با نوع پوست خود پاکسازی کنید تا از هرگونه چربی و آلودگی پاک شوند. این کار مدت زمان ماندگاری آرایش را بیشتر کرده و باعث می‌شود پوست شما صاف‌تر به نظر برسد.

سپس، یک مرطوب کننده آبرسان مناسب با نوع پوست خود بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا جذب شود. در نهایت یک پرایمر بزنید که منافذ روی پوست را صاف کرده و پایه‌ای برای آریش صورت شما ایجاد کند. بسته به سلیقه خود می‌توانید از اسپری، کرم یا ژل پرایمر استفاده کنید.

مرحله ۲: اعمال پایه آرایش را انجام دهید

قدم بعدی استفاده از کرم پودری است که با رنگ و ته رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. بسته به نیاز پوشش صورت و نوع پوست خود، می‌توانید از فونداسیون مایع یا پودری استفاده کنید.

همچنین می‌توانید دو رنگ کرم پودر را با هم ترکیب کنید تا کاملاً با نوع پوست شما هماهنگی داشته باشد. برای استفاده از کرم پودر، می‌توانید از یک اسفنج، برس آرایشی یا انگشتان خود استفاده کنید و آن را به طور یکنواخت در تمام صورت و گردن خود پخش کنید.

همچنین می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن هرگونه لک، سیاهی یا قرمزی روی پوست خود استفاده کنید. مطمئن شوید که کانسیلر را به خوبی با فونداسیون ترکیب کرده‌اید تا از ایجاد خطوط خشن جلوگیری کنید.

مرحله ۳: آرایش خود را تثبیت کنید

برای ماندگاری بیشتر آرایش و جلوگیری از چروک یا کمرنگ شدن آن، باید آن را با پودر یا اسپری تثبیت کنید. می‌توانید از یک پودر شفاف یا حاوی رنگدانه برای مات کردن پوست و ست کردن کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید.

همچنین بهتر است از فیکساتور استفاده کنید تا کمی درخشش و آبرسانی را به پوست خود بیافزایید و آرایش خود را طبیعی‌تر نشان دهید. برای استفاده از پودر، از یک اسفنج آرایشی استفاده کنید و آن را به آرامی روی تمام صورت خود بمالید.

در صورتی که می‌خواهید از اسپری استفاده کنید، ابتدا فاصله جانبی را به اندازه طول بازوی خود نگه دارید و سپس آن را روی آرایش صورت خود در تمام جهات مختلف اسپری کنید.

مرحله ۴: مقداری رنگ اضافه کنید

اکنون که یک پایه بی عیب و نقص برای آرایش صورت خود آیجاد کرده‌اید، وقتش رسیده به سراغ آرایش گون‌ها، لب‌ها و چشمان خود بروید.

بهتر است از رژگونه، برنزر یا هایلایتر استفاده کنید تا کمی درخشش و گرما به صورت خود ببخشید. همچنین بهتر است از برق لب، رژ لب یا بالم لب استفاده کنید تا درخشش و زیبایی لب‌های شما بیشتر شود.

برای زیبا سازی چشمان خود از سایه چشم، خط چشم یا ریمل استفاده کنید. در ادامه چند نکته در مورد نحوه انتخاب و استفاده از این محصولات آورده شده است:

رژگونه

رژگونه‌ای انتخاب کنید که مکمل رنگ و ته رنگ پوست شما باشد. به عنوان مثال، اگر پوست روشن با ته رنگ سرد دارید، به سراغ رژگونه صورتی یا هلویی بروید.

اگر پوستی متوسط با ته رنگ گرم دارید، از رژگونه مرجانی یا نارنجی استفاده کنید. اگر پوست تیره با ته رنگ خنثی دارید، بهتر است به سراغ رژگونه به رنگ آلو یا توت بروید.

برای زدن رژگونه از یک برس کرکی استفاده کنید و لبخند بزنید تا گونه‌ها برجسته شده و  راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید. سپس، رژگونه را از روی گونه هایتان به سمت شقیقه‌ها بکشید.

برنزه کننده

کرم برنزه‌ای را انتخاب کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما باشد و بسته به سلیقه شما، روکشی مات یا درخشان داشته باشد. به عنوان مثال، اگر پوست روشنی دارید، از یک برنز قهوه‌ای روشن با روکش مات استفاده کنید.

اگر پوست متوسطی دارید، به سراغ برنزه کننده قهوه‌ای متوسط با روکش درخشان بروید. اگر پوست تیره‌ای دارید، استفاده از رنگ برنزی قهوه‌ای تیره با روکش درخشان خیلی بهتر است.

برای استفاده از برنزه کننده،  از یک برس زاویه دار استفاده کنید و در هر طرف صورت خود یک شکل “۳” ایجاد کنید. از پیشانی شروع کنید، به سمت استخوان گونه بروید و سپس به سمت به خط فک برسید.

هایلایتر

هایلایتری را انتخاب کنید که نور را منعکس کند و به پوست شما درخشندگی بدهد. به عنوان مثال، اگر پوست روشنی دارید، می‌توانید به سراغ هایلایتر شامپاین یا مروارید بروید.

اگر پوست متوسطی دارید، می توانید به سراغ هایلایتر طلایی یا رزگلد بروید. اگر پوست شما تیره است، از  هایلایتر برنزی یا مسی استفاده کنید تا هر چه بیشتر زیبا شوید.

برای زدن هایلایتر می‌توانید از برس یا انگشتان خود استفاده کنید و به آرامی آن را روی نقاط برجسته صورت خود بکشید. این نقاط شامل پل بینی، بالای استخوان گونه، گوشه داخلی چشم، استخوان ابرو است.

براق کننده لب

برق لبی را انتخاب کنید که درخشندگی و رطوبت را به لب‌های شما اضافه کند، بدون اینکه زیاد چسبنده یا سنگین باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، خیلی بهتر است که به سراغ برق لب شفاف یا برهنه بروید.

اگر می‌خواهید لب‌های شما رنگی شوند، می‌توانید از برق لب صورتی یا قرمز استفاده کنید. برای براق کردن لب‌ها نیز می‌توانید از براق کننده لب براق یا متالیک استفاده کنید.

برای زدن برق لب بهتر است از اپلیکاتور یا انگشتان خود استفاده کنید و آن را روی لب‌های خود بکشید. همچنین می‌توانید آن را روی یک رژ لب یا بالم لب برای شدت بیشتر لایه لایه کنید.

رژ لب

بهتر است رژ لبی که انتخاب می‌کنید با روحیه و شخصیت شما سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید ظاهری کلاسیک داشته باشید، می‌توانید از رژ لب قرمز یا برهنه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری جذاب داشته باشید، استفاده از رژ لب صورتی یا مرجانی خیلی بهتر است. همینطور برای داشتن ظاهری جسور، می‌توانید به سراغ رژ لب بنفش یا مشکی بروید.

قبل از زدن رژ لب، می‌توانید از خط لب استفاده کرده و یک مرز دقیق برای زیبایی هرچه بیشتر لب‌های خود ایجاد کنید. سپس لب‌های خود را با رژ لب پر کنید و برای پاک کردن قسمت‌های اضافی از دستمال کاغذی استفاده کنید.

سایه چشم

انتخاب سایه چشم خیلی مهم است و بهتر است سایه‌ای را انتخاب کنید که رنگ و شکل چشم شما را نمایان کند. به عنوان مثال، اگر چشمان آبی دارید، به سراغ سایه چشم قهوه ای یا طلایی بروید.

اگر چشمان شما به رنگ سبز است، از سایه چشم بنفش یا صورتی برای زیباتر کردن چشمان خود استفاده کنید. همینطور برای چشم‌های قهوه‌ای، می‌توانید از هر رنگی استفاده کنید تا زیبا به نظر برسند.

برای زدن سایه چشم از برس سایه چشم استفاده کنید و ابتدا با رنگ روشن روی پلک خود شروع کنید. سپس یک رنگ متوسط روی چین خود اضافه کنید و خوب آن را پخش کنید کنید. در نهایت، یک رنگ تیره به گوشه بیرونی و خط مژه پایینی خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

خط چشم

خط چشم باید چشمان شما را برجسته نشان دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، می‌توانید از خط چشم قهوه‌ای یا مشکی استفاده کنید.

اگر قصد دارید یک آرایش فانتزی داشته باشید، بهتر است از خط چشم آبی یا سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید ظاهر شما دراماتیک باشد، به سراغ استفاده از خط چشم بالدار یا دودی بروید.

برای کشیدن خط چشم بسته به علاقه و سطح مهارت خود، می‌توانید از خط چشم مدادی، مایع یا ژلی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برس زاویه دار؛ شابلون و سایه چشم برای ایجاد جلوه خط چشم استفاده کنید.

ریمل

ریملی را انتخاب کنید که به مژه‌های شما حجم و طول بیافزاید، بدون اینکه حالتی گلوله مانند روی مژه ایجاد کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، می‌توانید به سراغ ریمل شفاف یا قهوه‌ای بروید.

اگر می‌خواهید ظاهری رمانتیک داشته باشید، می‌توانید به سراغ ریمل مشکی یا رنگی بروید. در صورتی که می‌خواهید مژه‌های فر داشته باشید، می‌توانید به سراغ ریمل‌های فرکننده بروید.

برای زدن ریمل بهتر است، ابتدا از فر مژه استفاده کنید تا مژه‌های شما را فر و زیبا شوند. سپس گره ریمل را از ریشه تا نوک مژه‌هایتان تکان دهید و یک یا دو لایه بزنید.

مرحله ۵: از نگاه کردن به خود لذت ببرید

با این نکات آراشی شما می‌توانید به راحتی صورت خود را به مقداری که می‌خواهید آرایش کنید و بسته به موقعیتی که دارید، بهترین لوازم آرایشی را انتخاب کرده و سریع‌تر آماده شوید.

اکنون می‌توانید از روز یا شب خود با دوستان، خانواده یا خودتان لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید محصولات و رنگ‌های مختلف آزمایش کنید تا ظاهر متفاوتی را برای مناسبت‌های مختلف ایجاد کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از سلامتیک بهترین راه آرایش ساده دخترانه را برای روزهایی که عجله دارید یا قصد ندارید غلیظ آرایش کنیم برای شما عزیزان شرح دادیم. بهتر است بدانید که آرایش غلیظ برای دختران جوان باعث میشود سن آن های بشتر نشان داده شود.

یکی از بهترین راه هایی که بتوانید زمان کمتری را برای آرایش روتین روزانه خود صرف کنید، این است که ابتدا نوع پوست و رنگ آن را بشتر بشناسید و با امتحان کردن لوازم ارایشی متناسب با نوع و رنگ پوست خود؛ هم شیک‌تر و ساده‌تر آرایش کنید و هم زمان کمترین از شما در جلوی آینه گرفته می‌شود.

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید